Verhuizen

Ga je verhuizen? Dan ga je een hectische periode tegemoet. Het is een flinke klus waar veel mensen tegenop zien, want er zijn veel zaken om te regelen! En of je nu een verhuisbedrijf inschakelt of niet, een goede voorbereiding is het halve werk.

De start van het verhuizen: opruimen!

Verhuizen is de perfecte reden om je spullen is grondig te doorzoeken. Zijn er spullen die je niet meer gebruikt? Liggen er nog spullen op zolder waar je ooit nog eens naar wilde kijken, maar nooit meer is gebeurd? Dan is het misschien tijd om de spullen op te ruimen en weg te doen.

Ga grondig te werk
Sorteer je spullen en doe de spullen weg die je niet mee wilt nemen. Verkoop de spullen die nog een ronde meekunnen of breng het naar een kringloopwinkel. Hierdoor kun je er andere mensen misschien nog blij mee maken. En wat je weg doet hoef je niet mee te nemen tijdens de verhuizing en dat scheelt weer werk.

Spullen inpakken

Spullen opgeruimd? Dan is het tijd om in te pakken. Het is belangrijk om je spullen goed in te pakken met de juiste materialen. Met de juiste materialen verhuis je jouw spullen veilig van je oude huis naar de opslagruimte of je nieuwe huis.

Tips voor het verhuizen:

  • Begin vroeg met inpakken. Het inpakken van je inboedel is een flinke klus. Wacht dus niet tot het laatste moment.
  • Pak de spullen die je niet direct nodig hebt als eerste in. De kerstversiering bijvoorbeeld kan gemakkelijk onderaan de stapel terecht komen.

Nog verhuismaterialen nodig? Wij bieden verschillende verhuismaterialen aan. Van verhuisdozen tot noppenfolie en tape. Neem dus eens een kijkje bij onze verhuismaterialen voordat je gaat inpakken. Dan zijn jouw spullen goed en veilig ingepakt voor het transport.

Tijdelijk je spullen opslaan bij het verhuizen?

Is je huis al verkocht, maar kun je nog niet gelijk terecht in je nieuwe huis? Dan neem je waarschijnlijk tijdens het verhuizen niet al je spullen en inboedel mee naar je tijdelijke woning. Het tijdelijk opslaan van je spullen kan een oplossing zijn!

Bij Spacewinner kun je voor een korte periode je spullen opslaan. Van enkele weken tot enkele maanden. En duurt de bouw van je nieuwe woning bijvoorbeeld nog een jaar? Ook dat is geen enkel probleem. Bekijk de mogelijkheden van het huren van een opslagruimte.

Inboedelopslag

Je bent natuurlijk zuinig op je spullen. Droog en veilig opslaan is dus belangrijk! Ga je op zoek naar een inboedelopslag? Kijk dan goed of je inboedel hier langdurig veilig kan staan, zonder kans op vocht of schade.

Bij SPACEWINNER weten we alles over het opslaan van je inboedel. Onze opslagruimtes zijn overdekt, verwarmd en 7 dagen per week toegankelijk. Daarnaast wordt het terrein 24 uur per dag bewaakt door middel van videocamera’s. Wij hechten veel waarde aan de veiligheid van jouw inboedel.

Een inboedelopslag is snel en makkelijk geregeld. Bovendien heb je bij SPACEWINNER nooit te veel of te weinig opslagruimte en je betaalt de laagste prijs voor het opslaan van jouw inboedel.

Opslagcalculator

Om te berekenen hoeveel opslagruimte je nodig hebt, kun je gebruik maken van onze opslagcalculator.

Eerst schat je in hoeveel ruimte je nodig hebt. Dit kan gaan om een complete inboedel, een aantal slaapkamers of een aantal verhuisdozen. Verstuur vervolgens de aanvraag en wij nemen contact met je op om alles door te nemen. Uiteraard ontvang je van ons een duidelijke offerte met de exacte prijs van jouw opslagruimte. En dan kan het verhuizen beginnen!

Type opslag

Heb je geen idee hoeveel opslagruimte je nodig hebt? Geen probleem. Geef aan ons door om wat voor type opslag het gaat en wij maken een offerte voor je. Aan de hand van het type opslag kunnen wij een inschatting maken van de benodigde ruimte (studio, appartement, hoekwoning, vrijstaande woning etc.) Wij helpen je graag.

Verhuizen & transport

Alles ingepakt? Dan is het tijd voor het transport. Met je eigen auto vervoer je gemakkelijk een aantal verhuisdozen per keer, maar voor de grote meubels is een aanhanger toch wel handig. Met het huren of lenen van een aanhanger lukt het meestal om binnen 1-2 dagen alle grote meubels en spullen over te verhuizen naar je nieuwe huis of opslag.

Bij Spacewinner kun je gebruikmaken van verschillende transportmiddelen. Wij beschikken over meerdere aanhangers. Sla jij je spullen bij ons op? Dan kun je gratis gebruikmaken van een aanhanger. Dat bespaart toch al snel een paar tientjes per dag!

Ook het gebruik van een transportbus is mogelijk (eenmalig gratis gebruik). In overleg bepalen we hoe lang je de bus kunt gebruiken. Dit is afhankelijk van het formaat van de opslagruimte die je bij ons huurt.

Kosten opslagruimte

De kosten van een ‘vaste opslagruimte’ begint bij € 10,- en kan oplopen tot ca. € 175,- per huurperiode. Het huren van een opslagruimte is vrij van BTW. Voor een exacte prijsopgave maken we graag een offerte voor je. Neem contact met ons op via 0800 – 0031 of vraag online een offerte aan.

Tips bij opslag

Wanneer je inboedel opgeslagen staat, wil je natuurlijk dat ze in goede staat blijven. Dat begrijpen wij. Wij verzorgen ideale omstandigheden voor het opslaan van jouw spullen. Zo zijn onze ruimtes verwarmd en droog. Ook het inladen en uitladen kan volledig overdekt.

Wil je weten wat jij kunt doen om je spullen in goede conditie te houden tijdens de opslagperiode? We hebben een aantal tips op een rijtje gezet. Bekijk onze tips bij opslag!

Opslagruimte in Oost-Nederland

Spacewinner heeft een aantal locaties in Oost-Nederland waar je terecht kunt voor het opslaan van je spullen. Momenteel heeft Spacewinner locaties in Enschede, Zwolle en Deventer. 

Ga je verhuizen? Bekijk onze openingstijden en neem contact op met een van onze locaties. Graag tot ziens bij Spacewinner!